Las personas son el activo más valioso que poseemos

Esto implica tanto a los empleados de hummel® como a la gente involucrada en la elaboración de nuestros productos. Las personas influyen en nosotros y nosotros influimos en ellas. Queremos que se nos conozca por ponerlos en el centro y al frente de todo. 

Esto significa que garantizamos la motivación, seguridad y felicidad de todos y cada uno de los empleados. Pero también se aplica a todos los que nos rodean: clientes, proveedores, clubs y demás partes relevantes. Todos son igual de importantes para el crecimiento de nuestra empresa. Por ello, nos esforzamos por colaborar desde el respeto y de forma ética, fomentando siempre la honestidad y el respeto mutuo entre nacionalidades, creencias y procesos de trabajo. 

Por encima de todo, no obstante, queremos ser el socio empresarial ideal para todos nuestros colaboradores internos y externos.

OBJETIVOS INTERNOS

EL MEJOR LUGAR DE TRABAJO

Nuestro objetivo interno PERSONAS es hacer que hummel sea un lugar de trabajo positivo, desafiante y progresista que atraiga y retenga a talento brillante e inteligente de todo el mundo.


OBJETIVOS EXTERNOS

OUR COMMITMENT AND CODE OF CONDUCT

Our code of conduct establishes our commitment to the Universal Declaration of Human Rights and our expectations to our suppliers. 

PREVENTING HUMAN RIGHTS VIOLATIONS

We aim to establish the best ways of identifying the actual and potential violations taking place in our value chain. We view our own presence and supplier engagement as a strong measure.

IDENTIFIED POTENTIAL VIOLATIONS

Violations of our code of conduct and international norms and standards can both take place in our upstream and downstream supply chain, on the field, in the factories, during transportation, during negotiations, during the use of the product, and after the use of the product. Whereas hummel aims to address all violations, it must prioritize the potential and actual violations based on the severity of the actual violations and the severity and likelihood of the potential violations. 

MAPPING UPSTREAM AND DOWNSTREAM VALUE CHAIN 

While we currently have a good overview of our tier 1 suppliers, we still need a better overview of the rest of the upstream supply chain. Likewise, we are seeing an increased focus on our downstream value chain and questions related to the use and end-of-life of textiles.

CSR STRATEGY INTEGRATED IN HUMMEL

It is imperative that all hummel employees are trained and aware of our CSR strategy and policies for us to achieve our goals and to continuously inform our customers of the progress we make. 

TRANSPARENT COMMUNICATION

Being transparent in our communication is an obligation to our customers.